Główne korzyści z zastosowania ceramizera® :
- Zmniejsza zużycie oleju (tzw. branie oleju, spalanie oleju).
- Zmniejsza zużycie paliwa od 3 do 15 %.
- Wycisza i wyrównuje pracę silnika, poprawia dynamikę auta.
- Wyrównuje ciśnienia sprężania w cylindrach.
- Regeneruje powierzchnie tarcia.
- Ułatwia rozruch zimnego silnika.
- Pozwala w wielu przypadkach uniknąć kosztownych napraw silnika, zabezpiecza silnik przed zużyciem (zwłaszcza w jednostkach mocno eksploatowanych).
Procesy regeneracji i tworzenia warstwy ceramicznej odbywają się podczas normalnej eksploatacji i bez demontażu jednostki napędowej.
ZASADY STOSOWANIA W SILNIKACH SPALINOWYCH:
Najwyższą efektywność w stosowaniu ceramizera, uzyskuje się przestrzegając ściśle zaleceń i instrukcji.
- W trakcie całego procesu ceramizacji (1,5 tys. km lub 25 motogodzin) nie wymieniać oleju. Olej wymienić w terminie wymiany.
- Ceramizer można mieszać z dowolnym rodzajem oleju i stosować do wszystkich rodzajów silników spalinowych: benzynowych, Diesla z: pompowtryskiwaczami, wtryskiem bezpośrednim typu commonrail, pompami sekwencyjnym i rozdzielaczowymi oraz silników zasilanych gazem, z turbodoładowaniem, z katalizatorem spalin, z sondą lambda.
- Zaniżona doza ceramizera nie przyniesie oczekiwanych rezultatów obróbki.
- Zawyżona (np. 2 x większa) doza ceramizera nie powoduje żadnych skutków ubocznych jedynie wydłuża się czas trwania obróbki.
- Dla bardzo wyeksploatowanego (ponad 85% zużycia) silnika należy zwiększyć o 50% dawkę ceramizera.
- Dla silników stosowanych w sporcie motorowym i w ekstremalnych warunkach eksploatacji, zaleca się podwojenie dawki ceramizera, w stosunku do ilości określonej w tabeli.
ILOŚĆ PREPARATU (liczbę dozowników), potrzebną do ceramizacji powierzchni par tarcia, określa tabela:
Ilość oleju w silniku w litrach --> |
2-8 l |
9-16 l |
17-24 l |
25-33 l |
Przy przebiegu: 5-50 tys. km |
1/2 doz. |
1 doz. |
2 doz. |
3 doz. |
Przy przebiegu: 50-300 tys. km |
1 doz. |
2 doz. |
3 doz. |
4 doz. |
Przy przebiegu: powyżej 300 tys. km |
2 doz. |
3 doz. |
4 doz. |
5 doz. |
OPAKOWANIE ZAWIERA:
- Niniejszą instrukcję.
- Jeden dozownik łatwo rozpuszczalnego w oleju preparatu o masie netto 4 g.
ZALECENIA:
- Wykonać pomiar ciśnienia końca sprężania (przed i po obróbce) w cylindrach silnika - celem potwierdzenia skuteczności działania ceramizera.
- Stosować na każdym etapie eksploatacji, najlepiej bezpośrednio przy wymianie oleju, aby jak najdłużej (do kolejnej wymiany oleju) kontynuować jazdę z ceramizerem.
- Stosować przede wszystkim profilaktycznie, dla zabezpieczenia silnika przed skutkami tarcia, przedłużając znacząco jego żywotność i czas bezawaryjnej pracy.
- Można stosować z każdym rodzajem oleju.
- W trakcie pełnej obróbki (1500 km) nie wymieniać oleju.
- Stosować razem z ceramizerem do skrzyń biegów, tylnych mostów, układu wspomagania kierownicy, uszlachetniaczem do paliwa.
- Preparat można stosować w silnikach spalinowych dowolnych maszyn i urządzeń przemysłowych po wcześniejszej konsultacji z producentem ceramizera.
INSTRUKCJA:
- Rozgrzać silnik do temperatury roboczej 80-90 oC, (np. po jeździe lub, co najmniej po 10-cio minutowej pracy silnika na biegu jałowym).
- Wyłączyć silnik.
- Odkręcić korek wlewu oleju i opróżnić dozownik(i) do otworu wlewu oleju.
- Zakręcić korek wlewu oleju.
- Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym przez 15 min.
- Przejechać ostrożnie 200 km (nie koniecznie jednorazowo - można podzielić odcinek na etapy), nie przekraczając prędkości obrotowej silnika 2700 obr./min lub w przypadku braku obrotomierza z ograniczoną prędkością samochodu do 60 km/h.
Uwaga: 200 km przebiegu - można zastąpić 4 godzinną pracą silnika na biegu jałowym. Jedna godzina na biegu jałowym - odpowiada 50 km jazdy.
- Dla silników, których praca ujęta jest w motogodzinach (mth) należy eksploatować silnik (tak jak przy docieraniu) w ciągu 5 mth (niekoniecznie jednorazowo), z ograniczoną prędkością obrotową silnika do 2700 obr./min.
- Po pokonaniu odcinka 200 km lub po 4-ech godzinach na biegu jałowym można jeździć bez ograniczeń prędkości. Tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej trwa jeszcze do 1500 km przebiegu, ale już w normalnych warunkach eksploatacji. W tym czasie nie wymieniać oleju!
- Dla silników, których praca ujęta jest w motogodzinach (mth) po wykonaniu pracy 5 mth można eksploatować silnik bez ograniczeń. Zaleca się jednak nadal łagodne traktowanie silnika do momentu przepracowania w sumie 25 mth, czyli do całkowitego zakończenia procesu ceramizacji par tarcia.
- W przypadku stosowania zwiększonej ilości preparatu ( np. 2 dawek ) zaleca się zastosowanie pierwszej dozy (według załączonej instrukcji), a nastepnie po przejechaniu ok. 500 km zastosowanie w ten sam sposób drugiej (kolejnej) dozy (zwiększa to efektywność tworzenia się warstwy ceramiczno-metalowej w miejscach tarcia).
UWAGI:
- W przypadku wcześniejszego stosowania dodatków do oleju (z molibdenem lub teflonem) zaleca się wymianę oleju z przemyciem silnika przed stosowaniem ceramizera. Inaczej skuteczność obróbki ceramizerem będzie zmniejszona a czas ceramizacji wydłuży się.
- W przypadku uszkodzeń mechanicznych silnika (np. pęknięty lub zapieczony pierścień tłokowy, nieszczelne zawory, głębokie rysy na gładzi cylindra itp.) należy naprawić usterki, po czym zastosować obróbkę ceramizerem.
- Ceramizer nie regeneruje miejsc gdzie występuje tarcie gumy lub tworzyw sztucznych o metal.
- W przypadku silników bez automatycznej regulacji luzów zaworowych po zakończeniu obróbki ceramizerem tj. po 1500 km o ile jest to niezbędne (słychać stuki zaworów) należy dokonać regulacji luzów.
- Jeśli silnik jest wyposażony w odśrodkowy filtr oleju, należy przed zastosowaniem ceramizera wyczyścić filtr, a najlepiej na czas obróbki wyłączyć go z obiegu oleju, stosując przewód obejściowy (jeśli jest to konstrukcyjnie możliwe). W tego rodzaju filtrach, cząsteczki preparatu mają skłonność do osadzania się i tym samym znacząco mniejsza ich ilość dociera do powierzchni tarcia.
- Dozowniki/ strzykawki, które posiadają nieduży wyciek spod tłoczka są uważane także za prawidłowo napełnione.
BEZPIECZEŃSTWO:
- Produkt jest bezpieczny zgodnie z normą UE (91/155/EEC).
- Przechowywać w temperaturze poniżej +40 oC.
- Nie zapycha filtrów oleju ani kanałów olejowych.
- Nie zawiera teflonu ani molibdenu.
- Filtr cząstek stałych to metalowa puszka wypełniona w środku metalowymi lub ceramicznymi włóknami, na których osadzają się cząsteczki sadzy, które są w określonych warunkach eksploatacji pojazdu dopalane. Ceramizer nie zmienia reologicznych parametrów oleju, nie powoduje tworzenia cząsteczek sadzy, popiołów siarczanowych, fosforu i siarki, w związku z tym nie wpływa na pracę DPF i można go bezpiecznie stosować w silnikach z DPF.
- Chronić przed dziećmi.
BADANIA:
Skuteczność potwierdzona w testach zamieszczonych na www.ceramizer.pl.
Preparat chroniony patentami.
GWARANCJA:
Skuteczność i trwałość wytworzonej warstwy ceramiczno-metalowej gwarantowana jest przynajmniej do 70 000 km przebiegu lub do 1200 mth. Po tym przebiegu zaleca się ponownie zastosować ceramizer do silnika.